2015 årskavalkade – del 1

Nå som alle julegavene er gitt bort og åpnet for lenge siden, kan jeg trygt vise alt som ble strikket i 2015. Formatet i fjor [1, 2, 3] var så greit at jeg kjører det i år også. Så da tar vi for oss det som allerede har blitt presentert her på bloggen i miniatyr:

Hjelpes så mye det er. Og mer skal det bli.

I romjula 2014 strikket jeg Stocholm-skjerfet, som det dessverre tok litt tid før jeg ble ferdig med fordi jeg manglet 1-2 meter av garn. Sukk. Fargen ble atpåtil så intens at jeg faktisk ikke har fått til et anstendig bilde av skjerfet… som strengt tatt er en hals. Det går faktisk hele tre ganger rundt halsen, og er svææært godt og mykt. Dessverre har jeg innsett at fargen kanskje ikke er helt meg, så kanskje den er nesten muligens littigrann for salg.

2015-01-16_08.54.19_1

Jeg kan ikke fatte og begripe at jeg glemte helt å mase om de superfine Vinterlandvottene mine! Mitt første møte med Rauma Finullgarn – strikket på pinne 2.5 (og 2 for mansjett). En erfaring som ga mersmak. Det gikk godt under et nøste av hver farge: 401 hvit og
438 blå. I etterkant skulle jeg kanskje ønske at jeg hadde valgt marineblått, bare fordi det ville ha passet mer med de andre klærne mine.

2015-04-05 17.33.01

Med litt restegarn fikk jeg fikset sammen en hals på pinne 10(!) i burgunder Lion Brand Wool-Ease Thick & Quick Solids, som faktisk ble veldig fin og innmari god å gå i. Perfekt størrelse og en ypperlig julegave. Selv om jeg kanskje helst muligens ville ha beholdt den selv.

2015-05-10_10.02.142015-05-10_10.07.24

Så… jeg ble faktisk ferdig med nordkappkofta mi! Vel… jeg har fortsatt til gode å feste knapper og tråder og sånt. Det som har holdt motivasjonen tilbake er at den faktisk er litt for trang rundt skuldrene. Om du har, eller kjenner noen som har, smale skuldre, så kanskje muligens denne også er for salg. Isåfall lover jeg å gjøre den ferdig hverfall. Den er strikket i herlig DROPS Merino Extra Fine på pinne 3.5…. dog jeg skulle nok ha valgt pinne 4. Hvertfall for delen med mønster og raglanfelling.

2015-05-19_09.05.38

Del 2 kommer… snart!

2 thoughts on “2015 årskavalkade – del 1

Leave a Reply

