Herrevott med åttebladsroser

IMG_0340

Dette tror jeg må være de fineste vottene jeg har strikket så langt – sånn når det gjelder utførelse. Vet ikke om jeg skal gi meg selv cred for det, eller om Sisu er et veldig snillt og tilgivende vottegarn. Den store oppdagelsen jeg har gjort i sommer er uansett å gå opp en halv pinnestørrelse når jeg strikker votter. Fra 2.5 til 3 som regel. Plutselig er vottene mine så jevne og fine uten noen skrukker og bøyer. Før ble de alltid så “tette” og noe “sammensnurpet” når jeg begynte å felle. Den andre oppdagelsen jeg har gjort er å føre over ca 6 strikkede masker fra høyre pinne når jeg bytter pinne (som er langt mindre stevsomt når man strikke magic loop, må vite).

Uansett, her er vottene på Ravelry! De er som sagt strikket på pinne 3, men 2.5 i den lille vrangborden nederst. Fargene jeg brukte i Sisu er rester fra en Marius-Tardis-Paperdolls-genser: 5575 Marine, 1001 Hvit og en dæsj 4219 Rød.

Det gøyale er at Juritzen forlag har lagt ut hele oppskriften her, fordi den har en del feil ved seg i Selbustrikkeboka.

IMG_0331 IMG_0333 IMG_0334

2 thoughts on “Herrevott med åttebladsroser

Leave a Reply

