Nyfødtgave: Clara, Marius og Setesdal

I sommer ble ei lita jente født i vennegjengen. Og da måtte jeg selvfølgelig ta strikkepinnene fatt.

Jeg, som mange andre, falt pladask for Clara-kjolen. Da jeg ikke fikk tak i oppskriften på denne, kom jeg over et gammelt mønster av SandnesGarn som er mer eller mindre identisk.
IMG_0183

Jeg hadde noen nøster av Idena Bambino Bomullsgarn som jeg endelig fikk brukt! Både kjolen og trusen ble strikket på pinne 3,5 med farge 246 lyseblå. Kjolen var herlig å strikke, og ble forferdelig nusselig. Ergrer meg litt over at SandnesGarn ikke hadde hørt om SSK da.

IMG_0187

I vår begynte jeg på et Mariusvognteppe, som ble strikket i lynets hastighet, for så å bli utsatt til uti august, før jeg fikk somlet meg til å strikke på kantene… og få mamma til å sy på stoffet under.
Teppet ble strikket i Rico Design Essentials Merino DK, som jeg kjøpte hos Nest i London. Fargene var 38 Dark Blue, 05 Red og 60 Natural. Et veldig godt og mykt garn med knæsje farger. Minnet om en slags mellomting mellom Drops Baby Merino og Merino Extra Fine. Brukte pinne 3,5 på teppet, og 3 på kantene.

2015-08-02_12.09.36

Setesdalgenseren har jeg jo postet om før, men det var før jeg lagde en matchende svart bukse:

2015-07-28_16.00.30

Lik som genseren ble den strikket på pinne 3 og 2,5 i svart Garnstudio DROPS Baby Merino. Ravelry-link til genser og bukse. Jeg både var og fortsatt er engstelig for at buksen ble litt vel svær. Men det skal jo være plass til mye bleie i den da.

IMG_20150619_174503

Advertisements

One thought on “Nyfødtgave: Clara, Marius og Setesdal