Egyptian Mittens

For å avslutte tiden min i London før sommeren i Trondheim, bestemte jeg meg for å strikke et par Egyptian Mittens i noe av Siljagarnet jeg har hatt liggende i evigheter. Vottene er strikket i hvitt 300 og rødt 321 på pinne 3 med unntak av brettesiden til mansjetten. Det holdt med ett nøste i hver farge.

Her er vottene på Ravelry! Jeg gjorde en rekke modifikasjoner, alle inspirert av disse.

Blant annet endret jeg mønsteret til å bare ha kors (ikke “blomstene”) og dermed ble begge vottene like. Jeg amputerte også tommeltuppen ved å felle tidligere ettersom den opprinnelige tommelspissen ikke lignet grisen. Strikket også innsiden av mansjettene så lenge rødfargen rakk når vottene ellers var helt ferdige. Klapper meg selv på skulderen for å ha strikket tomlene med en gang, da jeg satt på toget til Skottland.

Denne måten å strikke tomler på skilte seg fra typiske Selbuvotter, noe jeg faktisk muligens kanskje foretrekker. Jeg er ikke sikker. Sannsynligheten for å få hull ved tommelroten var i alle fall mye mindre.

Leave a Reply

