Setesdal til baby

Setesdalgenser! Størrelse 3mnd, etter oppskrift fra Sandnes garn. Garn: Drops Baby Merino.

Igjen fikk jeg kost meg med Cast on bind off (jeg lover, jeg er ikke sponset!), og brukte tubular cast on til både ermer og bole. Brukte også magic loop til å strikke begge ermene samtidig på samme lange rundpinne, så slapp jeg “2nd sock syndrome”.

Jeg ble litt gretten av at det ikke var nok med 50g til bunnfargen. Det anbefalte garnet Lanett skal vistnok ha vært litt lengre før (nå er det like langt som Baby Merino), men ikke en gang det kan forklare at jeg gikk tom for bunnfargen før X-mønsteret. Det var så vidt det holdt med et nøste svart.

Halsen “felte” jeg ved å sy hver maske fast til starten av den svarte halskanten på innsiden. Har forsøkt å vise hva jeg gjorde ved hjelp av disse bildene. Håper det er til hjelp:

Her trekker jeg garnet gjennom masken og den første svarte masken i samme “kolonne” på vrangsiden.
Under har jeg trukket garnet helt igjennom og strammet til sånn passe.

Det kommer kanskje matchende lue, votter eller bukse med tiden. Det spørs hva jeg finner på med det gjenværende lysegrå nøstet.

Advertisements

3 thoughts on “Setesdal til baby

    • Takk!

      Ja, særlig når det var et forsøk på å kvitte seg med restegarn. 😛 Plutselig sitter man der med like mye som da man begynte.