2014 årskavalkade – del 2

Da tar jeg opp tråden der jeg slapp den i forrige innlegg.

Jeg strikket eeenda flere grytekluter, men ikke bare i Marius denne gangen! Her har vi både Setesdal og gnukkende elger (som var litt trasig å få til, så det ble Marius på den andre grytelappen). Alle er strikket med Søstrene Grenes bomullsgarn. Klikk på bildene for å komme til Ravelry-siden. Oppskriften er opprinnelig av Sandnes, men Setesdalmønsteret har jeg klipt sammen selv, og elgen fant jeg i Putefest.

Atpåtil lagde jeg noen …koppunderlag?…bordbrikker? …krusfirkanter?, dobbeltstrikket i DROPS Paris. Hentet motivene, med unntak av koppen, fra julekulene til Arne og Carlos.

Til slutt har jeg selvfølgelig lagd 15-20 julekuler. Gav bort en del som jeg ikke rakk å ta bilde av, men de du ser under her ble hengende på treet vårt hjemme, og ble strikket med Søstrene Grenes bomullsgarn. Ja… noe skal man jo fikle med når man skal følge med på flere akademiske seminarer i uka.
Mener å påstå at alle mønstrene er å finne i Arne og Carlos julekulebok.

Del tre av 2014-kavalkaden, med en oppsummering, kommer straks.

One thought on “2014 årskavalkade – del 2

Leave a Reply

