Strikkerier sommeren 2014

Det ble stille her i løpet av sommeren. Mye jobb, bading, lesing og ikke minst strikking tok opp tiden min. Men nå har strikkemonsteret sikkert massevis av tid til å blogge. Skal jo bare begynne på en doktorgrad liksom… (herregud!). Så her er sakene som har blitt strikket på i sommer:

Her er genseren mamma fikk i 60-årsgave. Den er strikket i herlig DROPS Alpaca på pinne 3,5 etter mønsteret Buttercup – med ermer! Oppskriften var lekende lett, og resultatet lekkert. Skal ikke se bort i fra at det blir en maken (i lilla?) til strikkemonsteret. Høhø.

Så har vi atter et par Totorovotter (Oppskrift) med en aldri så liten produksjonsfeil. :3 Har strikket de med DROPS Lima på pinne 4. Perfekt garn om man bruker stort nok pinne… har jeg smertelig nok erfart. Førstevotten som ble postet nedenunder her et sted ble for liten og måtte raknes opp.

Til veilederen min som var så grei og hjalp meg med å starte med doktorgradutdanning, og som venter en unge (i morgen!), ble det en Mariusheldress med matchende lue, av restegarnet, og dobbelt så mange knapper – fordi knapper. Strikket den med herlige DROPS Baby Merino på pinne 2,5 og 3. Byks inn på en garnbutikk og kjenn på nøstene om du ikke tror meg.

Strikkemonsterkofta er ferdig! Også i Marius, i grått og hvitt Sandnes Sisugarn på pinne 2,5 og 3 (hjølp!). Forstår ikke helt hvorfor man skal gå ned i pinnestørrelse for å strikke vrangbord. Neste gang går jeg opp! Den ble i overkant trangt rundt mageregionen.

Moderns kjærestes sønn og hans forlovede fikk en datter i Februar. Da ble det Mariusselekjole i Sandnes Duo, strikket på pinne 3. Har lagd akkurat maken, men litt større før, men det var fortsatt gøy, og gikk fort.

Har lagd en sofapute i Vossmønster som først var tenkt i gave til noen, til jeg kom på noe bedre, så nå spørs det hvem som får den til jul. Kanskje blir det deg, trallalei? Brukte DROPS Eskimo og pinne 7 på denne, etter oppskrift av Eline Oftedal. Vil bare advare ander som skal strikke denne om at antall nøster oppgitt ikke stemmer! Måtte ute med langt flere nøster. Om jeg husker rett holdt det akkurat med tre grå nøster til. Husker ikke helt om jeg måtte kjøpe mer hvitt.

Til slutt har vi edderkoppvottene til lillesøster som endelig ble ferdige. Strikket etter oppskrift av Annemor Sundbø med Siljagarn på pinne 2,5. For et slit! De ble ikke like store en gang. Mottaker ble fornøyd da!

Advertisements

2 thoughts on “Strikkerier sommeren 2014