Holmenkollenidé

Med søvn i øynene satte jeg meg opp i senga og bladde i Norske ikoner, og da fikk jeg en idé som jeg selv ikke syntes var så dum hvertfall.

Har alltid syntes at den lange Holmenkollen genseren er så fin, særlig i fargene, men jeg tviler på at den er særlig kledelig på meg. Trenger ikke horisontale striper på det partiet for å si det sånn. Så da begynte jeg å gruble…

Hva om jeg strikker vrangbordgenseren i Alpakka burgunder/plomme, og flytter stripene opp til der hvor Marius mønsteret er (visstnok, det vises ikke så godt siden det er lagd med vrangmasker istedenfor andre farger).

Jeg kommer til å bli sprø av å strikke så mye vrangbord. Går jo på veggen bare av 7cm vrangbord til en vott. Vott nummer to får virkelig høre det. Nå gjelder det bare å vente på at Sandnes Alpakka kommer for salg… evt ta seg en tur innom Nille eller Sparkjøp neste gang jeg er i Norge.

Enn så lenge må jeg se til å bli ferdig med denne kofta da. Har kommet såpass langt med bolen at jeg nå må begynne med ermene. Det går sakte, men det blir en herlig lett, tynn og varm kofte.

Leave a Reply

