Leggvarmere i Setesdal

Jeg er et strømpebukse-og-kjole-strikkemonster i joggesko, så beina blir gjerne kalde på denne tiden av året. Da er det jaggu ikke dumt å ha et par varme ull-og-alpakka-leggvarmere, i Setesdalmønster atpåtil. Det gjorde susen!

Strikket på pinne 3 for vrangbord og 3,5 ellers i DROPS Lima. Mener å huske at jeg la opp 80 masker, og mønsteret går opp i 20×4 masker, så det kan godt stemme. Vrangborden gikk over 11 cm, og mønsteret over 19 cm. Etter mønsteret begynte jeg å felle sånn sporadisk til jeg hadde 64 masker etter 24 cm. Så strikket jeg vrangbord på litt over 2 cm. Altså ble de 56 cm totalt. Strikket de på samme rundpinne med magic loop, så de er mer eller mindre identiske.

Setesdalmønsteret er veldig sammensakset fra ymse Setesdalmønster, så da tar jeg meg friheten til å legge ut mønsteret her.

5 thoughts on “Leggvarmere i Setesdal

    • Tusen takk!
      Godt spørsmål… Etter innkjøpslisten min for leggvarmerne å dømme så brukte jeg 5 mørkegrå(0519) og 1 lysegrå(9010).i DROPS Lima. Dersom jeg ikke har rotet bort noen nøster underveis så var det så mye jeg brukte. :p

Leave a Reply

