Kvikk Lunsj Marius

Ble så inspirert av disse, at jeg kombinerte Jettes oppskrift på tå-opp sokker med Sandnes Mariussokker.

Sokkene ble strikket med DROPS Karisma (som loer noe fryktelig! Anbefaler heller Sandnes Smart eller DROPS Lima f eks. Jeg synes ikke det gjør noe at sistnevnte er litt tykkere) på pinne 4 frem til mønsteret. La opp 10 masker, som ble til 40 masker. Det ble litt vel stort kanskje, så færre masker eller mindre pinner neste gang. Da foten t.o.m. hælen la jeg økte jeg med 8 masker over hælen, strikket mønster, og la opp 2 masker til i starten av det gule. Da jeg begynte med de røde kryssene la jeg opp en maske til for å unngå stygg skjøt. De tre ekstra maskene ble felt på tilsvarende sted på slutten av det gule. Så avsluttet jeg med vrangbord, ca 12 omganger.

Resultatet av heftig restegarn. Mobilsokk etter mønster fra sokkene over og oppskrift i Mariusstrikkeboka. Avsluttet med vrangbord bare for å være vrang.


Klikk på bildene for å komme til prosjektsidene på Ravelry.

Leave a Reply

