Selekjole og tilbehør i Marius

Jeg klarte ikke å holde kustus på strikkepinnene da jeg i vår hørte at den 1 1/2 år gamle datteren til noen jeg har møtt i konsertkø flere ganger her i London var inne for hjerteoperasjon. Den modige jenta måtte få en aldri så liten kjole fra strikkemonsteret. Så ble det garn til overs, og dermed et par sokker og en lue.

Nå tror jeg ikke alle disse tingene kommer til å være passe på én og samme tid, men vi får håpe det har blitt bruk for dem. Selvsagt ble det Marius.

Oppskriftene er å finne i Marius strikkeboka, og garnet jeg brukte er Sandnes Duo. Sånn bortsett ifra mønsteret på lua fulgte jeg oppskriftene til punkt og prikke etter hva jeg kan huske. Jeg mener å huske at fargene er Optisk hvit (1001) og Lilla, (5314 og 4762).

Det vises kanskje at sokken til venstre var min første sokk noensinne. Fellingen ved tuppen ble så som så.

Leave a Reply

