Mariusluer

Har strikket så mye at det nesten ryker av strikkepinnene mine. Jeg har jo tross alt en del nøster å strikke opp. Det kommer vel neppe som noe stort sjokk at samtlige bærer Mariusmønsteret.

Begge de store luene er strikket i Sandnes Smart og oppskriften kommer fra Mariusstrikkeboka. Begge er i herrestørrelse, fordi jeg strikket så fordømt stramt.

Jeg tøyset til overgangen fra en omgang til den neste da jeg strikket kryssene i mønsteret på den brune lua. Så, da jeg strikket den blå lua økte jeg med en ekstra maske først, som jeg felte før jeg strikket den øverste stripen.

Den siste lua jeg strikket lagde jeg av restegarnet fra Mariuspulsvantene, Sandnes Mini Alpakka. Årsaken til at toppen er blå skyldes altså at jeg gikk tom for hvitt garn. Jeg brukte oppskriftene på Mariuslue med øreklaffer i Mariusstrikkboka, men med en annen del av Mariusmønsteret.

Leave a Reply

