Vinkartongtrekket som aldri skulle bli

Strikket et vinkartongtrekk på en kveld, dag og morgen for noen dager siden… bare for å finne ut at trekket var alt for stort til enhver vinkartong. Jeg benyttet meg av Sandnes Sisu og strikket med pinne 5 1/2. Oppskriften var litt forvirrende i og med at det stod pinne 5 et sted, og så at jeg skulle legge opp på pinne 5 1/2 senere. Det var sikkert meningen at jeg 5 1/2 bare var for vrangborden i starten, men jeg tror ærlig talt at jeg burde ha strikket hele greia i pinne 4.5. Trekket må med andre ord raknes opp. Ettersom jeg kjøpte nok garn, ser jeg for meg at dette garnet kan bli en lekker Mariuspute. Oppskriften til begge er å finne i Mariusstrikkeboka.

Leave a Reply

